Jump to page: 1 2
Thread overview
July 13, 2009

D Sınıfı Gayet güzel hocam
Ne zaman başlıyor eğitimler ?

--
[ Bu gönderi, http://ddili.org/forum'dan dönüştürülmüştür. ]

July 13, 2009

Kesinlikle çok iyi bir fikir. Günümüzde artık eğitim öğretmen merkezli olmaktan çıktı, öğrenci merkezli olmaya doğru gitmekte. Bu nedenle öğrencinin seyirci olduğu bir yöntem pek tercih edilmez. O yüzden benim tercihim ilk bahsettiğiniz den yana. Bu literatürde Problem Çözme Yöntemi olarak geçer. Bu yöntemle bir programın farklı çözüm yollarını da görmüş oluruz. "Zararı: iyi programlama yöntemlerini kendi başına bulamıyor." aslında bu bir olasılık. Belki bulur belki bulamaz. Bulduğumuz çözümleri yine burada yayınlarız. Ali bey sizde iyi yöntem olarak gördüğünüz çözümü yayınlarsınız. Ve aralarındaki farkları görerek bir tartışma ortamı oluştururuz. Herkes kafasına takılan noktayı sorarak öğrenmiş olur.

D Sınıfı güzel bir isim. Ayriyeten güdülemek için bir slogan bulabiliriz. Mesela "D'yi çerez gibi yutacaksınız" gibi :-p

--
[ Bu gönderi, http://ddili.org/forum'dan dönüştürülmüştür. ]

July 13, 2009

Aklıma şöyle bir fikir geldi: ddili.org'da "D ile programcılık dersleri" gibi bir köşe açmak... Hiç programlama bilmeyenlere D ile programcılık...

Programcılık öğretimiyle ilgili bir kaç yazı okudum ve şu iki yöntemin en başarılı yöntemler olduklarını öğrendim:

  • Önce problem: Öğrenciye çözülmesi gereken problemler veriliyor. Her problemin çözümü yeni bir kavram öğretiyor. Bunun yararı, öğrenci aktif bir şekilde problem çözerek öğreniyor. Zararı: iyi programlama yöntemlerini kendi başına bulamıyor.

  • Önce program: Öğrenciye hazır programlar gösteriliyor; her program yeni bir şey öğretiyor. Bunun yararı, öğrenci hep iyi yazılmış programlar görüyor. Zararı: Öğrenci seyirci kalabiliyor.

Ben daha çok ikincisinin işe yarayacağını düşünüyorum. Araya problem çözmek de karıştırılabilir:

Öğrenciye "merhaba dünya" ile başlayan ve gittikçe yeni şeyler öğreten programlar gösterilir. Ama her programda neler olduğu ayrıntısına kadar anlatılır. Anlayan öğrenci devam eder, "giriş/çıkış nedir" diye soran öğrenci tıklayarak onu bile öğrenir.

Her programın sonunda "o programı şu şekilde değiştirin" gibi ödevler verilebilir. Böylece doğrusu ile başlayıp bir yerlerini değiştirmiş olurlar.

Sorular:

  1. Bu konuda ne düşünürsünüz?

  2. Böyle bir bölüm açıldığında ismi ne olur? Benim aklıma şunlar geldi:

  • D Sınıfı: Güzel bir isim çünkü D'de sınıflar da var :)

  • D Şubesi: Okula daha uygun

  • 1-D Şubesi: Programcılığa giriş olduğu için ;)

  • D Amfisi: Üniversite havası vermek için ;)

  • başka?

Ali

--
[ Bu gönderi, http://ddili.org/forum'dan dönüştürülmüştür. ]

July 18, 2009

Kesinlikle çok iyi bir fikir özellikle benim gibi İngilizce'si yeterli olmayanlara. Google'dan D Dili Öğrenme diye arattığımda ilk olarak

[PDF]
DİL ÖĞRENME YETENEĞİ ÖRNEK SORULAR
Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
DİL ÖĞRENME YETENEĞİ ÖRNEK SORULAR ... D) Günümüzde çevre kirliliğiyle ilgili ciddi önlemler alınmak zorundadır. 2. Dil, insanlar arasında anlaşmayı ...
www.meb.gov.tr/.../dilogrenme/DİL%20ÖĞRENME%20YETENEĞİ%20ÖRNEK%20SORULAR.pd... - Benzer

bu link yani alakasız bir link geliyor. Ben de lise 1 düzeyi İngilizce'mle öğrenebilir miyim diyorum ve D programming language learning diyerek arattığımda Digital Mars'ın sitesi çıkıyor. Ama fazla bir şey anlayamıyorum. Bir an önce açılsa çok iyi olur. Çünkü D'nin söz dizimi hoşuma gitti.

--
[ Bu gönderi, http://ddili.org/forum'dan dönüştürülmüştür. ]

July 18, 2009

Merakla bekliyoruz...

--
[ Bu gönderi, http://ddili.org/forum'dan dönüştürülmüştür. ]

July 18, 2009

Yakında başlayacağını umuyorum. :)

Önce teknik bilgisi iyi olmayanların sorununu çözmek istedim ve sanırım onlar için bir çözüm buldum.

Bundan sonra yavaş yavaş dersler gelir...

Ali

--
[ Bu gönderi, http://ddili.org/forum'dan dönüştürülmüştür. ]

July 20, 2009

kardeş ben program yazmak adına pek bir bilgim yok. 1 aydır php öğrenmeye çalışıyor. Php ile ilgili görsel dersler ile çalışıyorum şuanda. D dili içinde görsel eğitim konular açılırsa daha yararlı olacağını düşünüyorum. Çünkü yazılan kodların o anda açıklamasının yapılabildiği için neden burada kullanıldığınında anlamını kavrayabiliriz.

--
[ Bu gönderi, http://ddili.org/forum'dan dönüştürülmüştür. ]

July 20, 2009

Arkadaş video ile eğitimden bahsediyor galiba. Ancak o iş çok zor bence tabi video olarak bir not defteri açıp ne yapacağımızı orada anlatmayacaksanız. Eğitim olsun da bence yazılı da olsa görüntülü de olsa fark etmez. Çünkü anlamadığımız yerler için bu forum doğrudan kaynak nasıl olsa burada sorabiliriz. Gerçi java için total beginner vardı. O görüntülüydü iyi idi ancak şimdi video çek onu düzenle efektler ekle uzun iş. Ali Hocam bence forumda bir bölüm açıp ya da D Programlama Dili bölümünde bir alt bölüm açıp oraya baştan sona konu konu ekleyerek dersleri ilerletirseniz çok süper olur hem dil daha yeni ilerisi için de çok güzel kaynak olur hatta eğer düzenli bir şekilde gelişebilirse bu bölüm belki ileride kitap olarak çıkartırsınız.

--
[ Bu gönderi, http://ddili.org/forum'dan dönüştürülmüştür. ]

July 20, 2009

Hoşgeldin emrahdemirbas, :)

Ben yakında D ile programcılık öğreten bölümü başlatacağım ama günde bir iki sayfa hızında olacağı için öğrenmeye bu dönemde başlayanlara sıkıcı geleceğinden de korkuyorum. Sayfalar çoğalınca daha yararlı olacak. Genele açmadan önce bu forumun fikrini de alacağım tabii ki...

Yalnız "görsel eğitim" kısmını anlamadım. Görsel programlamadan bahsetmiyorsun herhalde?

Ali

--
[ Bu gönderi, http://ddili.org/forum'dan dönüştürülmüştür. ]

July 20, 2009

Öğrenenlere yönelik bir forum çok iyi olacak ama onun asıl ders bölümü olmasını düşünmüyorum. Kendine ait sayfalarında daha yararlı olacak.

Şimdilik fikirler şöyle ama önerilerinizi esirgemeyin! :)

  • Her sayfada tek bir ders var

  • Her ders yeni bir fikri anlatıyor

  • Önce bir problem sunuluyor. Örneğin "peki ama bir çok öğrencinin bilgisini tutmaya çalışsak?"

  • Gereken kavramlar ve olanaklar anlatılıyor. Ama, eğer D diliyle doğrudan ilgili değilse, her kavram fazla ayrıntılı anlatılmıyor. Örneğin 'derleyici'nin ne olduğu hic anlatılmadan geçiliyor. Ama isteyen kişi eğer daha da tıklarsa, o zaman yeni bir bilgi penceresinde derleyicinin ne olduğu anlatılıyor.

  • Problemin güzel bir çözümü gösteriliyor

  • Ödev olarak ya programda değişiklik yapılması öneriliyor, ya da bilerek hatalı olan başka bir program verilip düzeltilmesi isteniyor

  • Her sayfanın bir kenarında bir mini sözlük oluyor ve içinde bu derste geçen bir kaç teknik terim duruyor. Böylece bu dersle ilgili sorular hemen orada yanıtlanabiliyor

Şimdilik hayal bu... :) Ddoc ile de çok kolay! (Başka bir konu açacağım).

Ali

--
[ Bu gönderi, http://ddili.org/forum'dan dönüştürülmüştür. ]

« First   ‹ Prev
1 2